Основи здоров"я

Наказ Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Кіровоградській області та департаменту освіти і науки Кіровоградської обласної державної адміністрації від 12 липня 2021 року № 145/197-од “Про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності в закладах освіти області у 2021/2022 навчальному році”.

Лист комунального закладу “Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського” від 28 серпня 2021 року № 428/18-10 “Про проведення Тижнів знань безпеки життєдіяльності в закладах освіти області у 2021/2022 навчальному році”

“Актуальні завдання викладання інтегрованого предмета “Основи здоров’я” у 2021/22 н.р.” Анна ПОЛІЩУК, методистка НМЦ професійного розвитку педагогічних працівників з охорони праці, безпеки життєдіяльності та виховної роботи у закладах загальної середньої освіти, дошкільної та позашкільної освіти Хмельницького ОІППО.

Указ Президента України “Про Національну стратегію розбудови безпечного і здорового освітнього середовища у новій українській школі” від 25 травня 2020 року № 195/2020.

Нормативно – правове забезпечення основи здоров’я

Викладання предмета 2020-2021 н.р

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 року №1/9-414 "Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок"

Лист Міністерства освіти і науки України від 23.05.2019 р. № 1/11-4833 "Щодо використання освітніх ресурсів для компетентнісного навчання учнів і післядипломної підготовки педагогічних працівників.

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.06.2019 р. № 1/9-414 "Деякі питання щодо створення у 2019/2020 н.р. безпечного освітнього середовища, формування в дітей та учнівської молоді ціннісних життєвих навичок".

Рекомендації щодо організації навчально-виховного процесу з питань викладання предмета "Основи здоров'я" в 2019-2020 навчальному році

Програма курсу ВЖР

Проект "Життя як феномен

Урок основ здоров”я, як шлях до формування здоров”язберігаючої компетенції

Інтерактивний плакат ВІЛ/СНІД

Виховний захід "Здоровим бути здорово" (2 клас)

Пожежна безпека в побуті (презентація)




















Пазли

Здоровий спосіб життя

Військовий стан

Права

Правило "Конфлікт"

Конфлікт

Наркотики



Інтерактивні вправи

Ознаки здорової людини

Ризики військового часу

Пожежна безпека. Речовини

Хвороби цивілізації(не інфекційні)

Правила для мотоциклістів

Навички ефективного спілкування

Чинники міцної родини

Права дитини в казках

Що є "добре", а що "погано"

Дії при попадінні на тіло хімічних речовин (луги)

Дії при попадінні на тіло хімічних речовин (кислот)

Типи поведінки при конфлікті

Дружба

Якості справжнього друга

Помічники добра

Вікторина зі знань Правил дорожнього руху

Моє здоров"я (зріз 5 клас)

Функції шкіри

Життя людини - найвища цінність

Емоції

Інтелектульні задатки

Стадії розвитку конфліктів

Самодопомога в разі стресу

Мої права

Складові здоров"я

Перехід багатосмугової дороги

Стадії розв"язання конфлікту

На порозі дорослого життя

Наркотична залежність

Надзвичайні ситуції

Спілкування з однолітками

Туберкульоз: знай, стережись

Шляхи передачі ВІЛ

Звички і здоров"я

Права та обов"язки підлітків

Несподівана ситуація (пожежа)

Відео 

Вибухонебезпечні предмети



Пожежа. Перша медична допомога



Безпека надворі. Місця підвищеної небезпеки



Безпечне при користування засобами побутової хімії



Обери здоров"я


Тест. Дорожній рух

Правила для велосипедистів

Пам"ятка "Собаки"



7 клас Наркоманія. Кримінальна відповідальність



5 клас "Автономна ситуація. Телефонне та інтернет шахрайство



Урок 5 клас

Тема:  НС природного походження. Інфекційні захворювання.
Мета: сформувати в учнів поняття про епідемії та причини їх виникнення;  продовжити відпрацювання умінь та навичок надання само- та взаємодопомоги,  навчити правил поведінки в умовах епідемії; розвити логічне мислення.
Обладнання: плакат « Стадії ВІЛ- інфекції », олівці, картки з індивідуальними завданнями, конверти з квасолею.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку
І. Організаційна частина (з 1 по  3 хв)
·       Привітання
·       Психолого – педагогічна підготовка дітей до уроку.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку ( з 4 по 6 хв)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності  ( з 7 по 10 хв)
Гра «Квасоля»
Квасоля розкладається в конверти, за кількістю учасників, таким чином, щоб у кожному була квасоля одного сорту. Але один із сортів ( наприклад, чорну квасолю) кладемо тільки до одного конверта. Учасники за дві хвилини повинні зібрати як найбільше сортів квасолі, обмінюючись з іншими учасниками. Потім з»ясовуємо хто з учасників мав конверт із чорною квасолею.
Далі слід повідомити , що він «інфікований» вірусом , наприклад облисіння. Потім запитуємо хто з учасників виміняв для себе чорні квасолини – вони «інфіковані».
За результатами гри робимо висновок: « Так само стрімко поширюються ВІЛ, туберкульоз, гепатит, грип та інші інфекційні захворювання».
ІV. Сприйняття і усвідомлення нового матеріалу ( з 11 по  26хв)
Епідемія – значне поширення будь – якої інфекційної хвороби, яке перевищує звичайний для даної місцевості рівень захворюваності.
Епідемії з найдавніших часів завдавали людям багато страждань. Сотні тисяч людей гинули при масовому розповсюджені таких хвороб, як чума, віспа, холера, висипний тиф, грип та інших. Від чуми, що охопила усю Європу у ХІV столітті, загинуло 25 млн. чоловік, тобто четверта частина населення материка. Більше 1,3 млн. чоловік помирали щорічно у Європі та Азії у ХІV – ХVІІІ століттях від віспи.
Зараз у нашій країні регулярно реєструють спалахи епідемій грипу, дизентерії, сказу та ін..
Інфекційні хвороби ( заразні )  - широка група захворювань, які спричиняються хвороботворними бактеріями, вірусами, грибками, найпростішими.
В Україні майже 25% всіх захворювань населення припадає на інфекційні. Інфекційні хвороби відрізняються від інших захворювань тим, що вони викликаються певним живим збудником, передаються від хворого організму до здорового і можуть спричинити епідемії.
Давайте зараз розглянемо деякі з них детальніше. Давайте разом з вами зазирнемо на сторінки « Усного журналу»
Виступи учнів ( туберкульоз, дизентерія, грип, ВІЛ).
При всіх інфекційних захворюваннях від моменту зараження до появи перших видимих ознак захворювання проходить певний час, який називається інкубаційним періодом. Тривалість цього періоду для різних інфекцій неоднакова від кількох годин до кількох місяців. Збудники інфекційних захворювань, проникаючи в організм, знаходять там сприятливе середовище для розвитку. Швидко розмножуючись, вони виділяють отруйні продукти (токсини), які руйнують тканини, що призводить до порушення нормальних процесів життєдіяльності організму. Протягом інкубаційного періоду проходить розмноження мікробів і накопичення токсичних речовин без видимих ознак захворювання.
Ознайомлення з плакатом «Стадії ВІЛ – інфекції».
Найбільш типовими ознаками інфекційного захворювання є : озноб, жар, підвищення температури.
Усі інфекційні хвороби можна розподілити на 4 групи:
1.    повітряно – краплинні, або інфекції дихальних шляхів (грип, кір, дифтерія та ін. )
2.    водно – харчові, або кишкові інфекції ( холера, черевний тиф, сальмонельоз, та ін.. )
3.    трансмісивні, або кров»яні інфекції ( чума, кліщовий енцефаліт та ін..)
4.    контактні, або або інфекції зовнішніх покривів ( СНІД, сказ).
Інфекційні захворювання виникають за наявності трьох основних факторів: джерела інфекції, сприятливих умов для поширення збудників та схильної до захворювання людини.

































V. Осмислення матеріалу (з 27 по 32 хв)



Тема: Аварійні ситуації на підприємствах.
Мета: сформувати в учнів поняття про правила поведінки в аварійній ситуації; навчити правилам евакуації під час НС; сприяти розвитку логічного мислення.

Хід уроку
І. Організаційний етап.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної діяльності
Обговорення проблемної ситуації
«По радіо передали повідомлення про аварію на заводі й сказали, що можлива евакуація. Що треба зробити в першу чергу?»
ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Людина змінює навколишнє середовище згідно зі своїми потребами. З»являються нові прилади, машини, матеріали. Усе це – результат успішної роботи промислових підприємств, досягнень науки і техніки.
Однак розвиток промисловості дає не тільки користь. Трапляються  події, які призводять до людських жертв, руйнують матеріальні цінності та залишають по собі важкі наслідки. Такі події називають надзвичайними ситуаціями. У попередніх параграфах ви дізналися про техносферу, про її вплив на людину. У цьому параграфі ми поговоримо про аварії , які , нажаль зустрічаються в техносфері. Усі ці аварії можуть супроводжуватися загибеллю людей. Для того щоб зменшити число жертв і постраждалих під час аварії, зазвичай проводять евакуації -  організоване вивезення якнайбільшої кількості людей із небезпечної зони.
Як це роблять? Зараз в усіх містах і населених пунктах є спеціальні служби, призначені для ліквідації наслідків можливих аварій. Якщо аварії відбуваються, то ці служби займаються організацією евакуацій. Такі служби називають цивільною обороною або скорочено ЦО. Під час аварії їм допомагають служби МНС – міністерство з надзвичайних ситуацій, які створені для того, щоб зменшити втрати після аварій та катастроф. У цих службах працюють професійні рятівники, котрі вміють рятувати людей. Саме тому все, що говорять працівники цих служб, необхідно чітко і швидко виконувати. Служби ЦО оснащені системами, які дозволяють повідомити про аварію відразу великій кількості людей. Ці системи називають засобами оповіщення. До них належать радіо, телебачення, заводські сирени, гучномовці установлені на машинах. Усе це дозволяє дуже швидко організувати евакуацію людей.
Але під час аварій ц служби не можуть проконтролювати відразу  всіх людей, дати їм пораду й допомогти. Тому кожен мусить знати , що слід робити, почувши сигнал  про евакуацію.

Що робити, якщо сигнал про виникнення небезпеки почутий удома? (обговорення з учнями)
1.     Зібрати документи, гроші й необхідні на деякий час речі (3 дні).
2.     Зачинити вікна і двері.
3.     Вимкнути всі електричні і газові прилади.
4.     Прямувати до місця збору, що зазначено у повідомленні про евакуацію.

Що робити, якщо сигнал  про виникнення небезпеки почутий у школі? (обговорення учнів)

1.     Зібрати свої речі.
2.     За сигналом учителя вийти зі школи.
3.     За сигналом учителя прямувати до місця збору.
При аваріях найбільш ефективною є правильно проведена евакуація людей із зони небезпеки.
ІV. Самостійна робота учнів
Опрацювання розділів підручника.
V. Узагальнення, систематизація і контроль знань та вмінь учнів
Бесіда
1.     Які ситуації називають надзвичайними?
2.     Які бувають надзвичайні ситуації техногенного походження?
3.     Як рятувальні служби сповіщають населення про надзвичайну ситуацію?
4.     Що таке евакуація?
5.     Складіть алгоритм дій у НС ( на дошці)
Оповіщення про НС
VІ. Підведення підсумків уроку
Аналіз роботи учнів на уроці. Мотивація оцінок та виставлення їх до журналу.
VІІ. Домашнє завдання
Опрацювати пар. 20
Скласти пам»ятку «Безпека навкруги нас»




Тема: Індивідуальний розвиток підлітка
Мета: Сформувати в школярів поняття про індивідуальний розвиток підлітка; ознайомити з основними ознаками статевого дозріванням; виховати повагу до однолітків; розвити логічне мислення.
Тип  уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку
І. Організаційна частина (з 1по 6 хв)
·       Привітання.
·       Гра «Ти – особливий»
Кожен учень по черзі викликає наступного в коло зі словами «Роман ти особливий тому, що…..»
Коли вибирають останнього учня, утворюється команда особливих людей.
·       Повторення правил групи
ІІ. Актуалізація опорних знань ( з 7 по 10 хв )

ф
л
і
о
л
о
н
з
а
н
и
а
ч
е
н
е
а
е
к
с
к
о
к
ц
і
х
а
х
л
ь
л
н
е
а
л
е

п
г
с
г
и
г
у
х
в
і
в
у
ч
щ
н
щ
а
щ
д
і
і
у
і
х
л
о
с
л
в
с
е
к
н
к
е
а









ІІІ. Повідомлення теми, мети уроку ( з 11 по 13 хв )
ІV. Очікування ( з 14 по 17 хв)
( Прикрашання новорічної ялинки )
V. Викладення нового матеріалу ( з 17 по 27 хв)
Підлітковий вік – це одна зі стадій індивідуального життя людини. Таких стадій, як ви знаєте є кілька: вік немовляти, дитинство, підлітковий вік, юність, молодість, зрілий вік і старість.
Підлітковий вік є перехідним етапом між дитинством і дорослим життям. Він охоплює період від 11 – 12 до 16 – 17 років. У підлітковому віці змінюються різні сторони твого життя: фізична, соціальна, психічна і духовна. А оскільки людина індивідуальна то існують і певні індивідуальні відмінності в перебігу підліткового періоду.
Підлітковий період відрізняється від  періоду дитинства й має свої фізичні, психічні, соціальні й духовні особливості. Саме в цей час відбуваються якісні зміни у вашому розвитку, пов»язані з дозріванням і входженням в доросле життя. Процеси статевого дозрівання доволі тривалі. Регулюють ці процеси дві найважливіші системи організму – ендокринна і нервова.
Ендокринна система складається із залоз внутрішньої секреції, які виробляють біологічно – активні речовини – гормони. Ендокринна система функціонує під контролем центральної нервової системи. Взаємозв»язок  між ендокринною й центральною нервовою системами забезпечує гіпоталамус.
З початком статевого дозрівання гіпоталамус підвищує свій вплив на роботу залоз, унаслідок чого починають синтезуватися гормони, що призводять до статевої зрілості. Саме гормони визначають фізичний розвиток.
У зв»язку з процесами статевого дозрівання у людини змінюється тіло, вона набуває нових пізнавальних можливостей, учиться керувати собою, формує власні погляди на події, що відбуваються, робить перший життєвий вибір. Основним підсумком підліткового віку є фізичне дорослішання й досягнення нового рівня самосвідомості.
 Розминка  
Щось не хочеться сидіти, треба трохи відпочити. Руки в гору, руки в низ на сусіда подивись. Руки вгору , руки в боки, руки вище підніміть , а тепер їх опустіть. Стрибніть діти кілька раз за роботу все гаразд.
VІ. Формування нового навчального досвіду ( з 28 по 35 хв)
Робота з підручником ( ст. 48 – 50 )
Опрацювання життєвих ситуацій ( ст. 51 – 52 )
VІІ. Рефлексія ( з 36 по 41 хв)
Використовуючи матеріал сьогоднішнього уроку дайте три поради одноліткам, у яких підлітковий вік викликає безліч проблем.
VІІІ. Підсумок уроку
Підсумування роботи учнів на уроці.
Мотивація оцінок та виставлення їх до журналу.
ІХ. Домашне завдання.
Опрацювати параграф 8 ст 48 – 50. Давати відповіді на запитання в кінці параграфу.



Немає коментарів:

Дописати коментар