Сценарії


Позакласний захід

«Свято веселих та кмітливих»
Мета: розвити в учнів логічне мислення, інтелектуальні здібності, взаємопідтримку, творчі здібності; формувати культуру спілкування.
Обладнання: емблеми, посуд зі змішаними горохом і гречкою, картки із зображенням овочів і фруктів, картки з СМС повідомленнями, ручки, аркуші паперу.

Хід свята
Сьогодні ми з вами зустрілися в цьому залі, для того щоб перевірити наскільки кмітливі та винахідливі наші дівчатка. Переконатися в цьому ми зможемо за допомогою конкурсних завдань. А якість, та вірність виконання цих завдань буде перевіряти наше журі.
Оголошення членів журі.
Отже, запрошуємо до зали наші команди. 
1.Привітання команд.
Кожна команда демонструє свою емблему, та представляє себе.
Журі оцінює виступи команд, та виставляє бали від 1 до 5.
 Усім вам добре відома  казка « Попелюшка «. Кожна із вас знає, що героїня казки виконувала безліч завдань, які їй давала мачуха. Одним з яких було відділити горох від гречки. От зараз ми і перевіримо наскільки ви вправні, та моторні господині.
2. Конкурс має назву « Попелюшка «.
Представниця від кожної команди повинна якомога швидше відділити горох від гречки. Учасниця яка виконає завдання першою принесе своїй команді 1 бал.
Наступний наш конкурс – інтелектуальний. Зараз ми перевіримо наскільки ви кмітливі, та наскільки у вас розвинене логічне мислення. Тому що наш конкурс має назву « Жартівлива вікторина «.
3. конкурс « Жартівлива вікторина «.
За кожну правильну відповідь команда отримуватиме по 1 балу.
Питання читаються по черзі для кожної команди.
1.     На небі одно, на землі, нема, у баби двоє, у дівки немає. ( літера Б )
2.     Що стоїть посеред Києва? ( літера Є )
3.     У млині було вісім мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг? ( Дві ноги мельника)
4.     На дереві сидів табун горобців, стрілець вистрілив, один упав. Скільки залишилося горобців? ( Один: той, що впав.)
5.     Летів гурт голубів, і стояло три дуби; як сядуть по два – один дуб гуляє, як сядуть по одному – то дуба не вистачає. Скільки було голубів і дубів? ( 4 голуби і 3 дуби)
6.     Летіли гуси, а на зустріч один: « Добридень, сто гусей «, - каже. « Нас не сто, а щоб було сто, треба ще стільки, та півстільки, та чверть стільки і ще й ти один, то аж тоді буде сто ». Скільки було гусей? (Тридцять шість)
7.     Чого не можна наздогнати? ( Своєї тіні )
8.     Без чого не можна викопати колодязь? ( Без дна )
9.     Від чого у качки ноги червоні? ( Від колін )
10.                       Що за трава, що й сліпий знає? ( Кропива )
11.                        Що буде з козою, як їй сім літ мине? ( Піде восьмий )
12.                        Скільки картоплин у горщик влізе? ( Картопля не лазить )
Журі підраховує кількість балів та заносить їх до протоколу.
4. Наступний наш конкурс має назву « Пантоміма «.
Перед вами скринька з картками на яких зображені овочі та фрукти. Кожен представник від команди повинен дістати картку і за допомогою міміки, та жестів, на протязі двох хвилин, показати своїм товаришам що, на ній зображено. За кожне вірно відгадане слово команда отримує по 1 балу.
Журі підраховує бали і заносить їх до протоколу.
 А зараз ми перевіримо наскільки кмітливі наші капітани.
5. Конкурс капітанів.
Перед вами слово
« Повітропроникність »
Ваше завдання: користуючись літерами, з яких складається слово, за 1 хв. написати якомога більше слів.
Журі підраховує кількість слів. Кожна команда отримає ту кількість балів, скільки слів написав її капітан. Бали заносяться до протоколу.
 Поки наші капітани змагалися до нас прийшли два СМС повідомлення. І зараз я пропоную вам їх прочитати, та пояснити їх зміст. Та з команд хто швидше впорається з завданням отримає 2 бали. Команда, яка виконає завдання другою отримає 1 бал.  
6. Конкурс « СМС «. ( СМС 1: Взявся за гуж – не кажи, що не дуж.    СМС 2: Хто хоче багато мати, тому треба мало спати. )
Бали, по закінченню конкурсу, журі заносить до протоколу.
А зараз ми перевіримо наскільки ви творчі особистості.
Кожній команді було дане домашнє завдання. Яке полягало в тому, що ви повинні були створити одяг з незвичних матеріалів. Зараз ми перевіримо наскільки гарно ви впоралися з цим завданням.
7. Конкурс « Я – модельєр «.
Журі оцінює роботи учнів та виставляє бали, від 1 до 5, до протоколу.

Підбиття підсумків конкурсу. Нагородження переможців почесною грамотою.
Протокол свята
« Кмітливих та винахідливих «

№ п/п
Назва конкурсу

Команда «                »
Команда «            »
бали
бали
1
Привітання


2
« Попелюшка»


3
«Жартівлива вікторина»


4
«Пантоміма»


5
Конкурс капітанів


6
«СМС»


7
«Я – модельєр»


Всього 




Голова журі:         

Члени журі:


CMC 1
1
АБВГ
2
ДЕЄ
3
ЖЗІ
 4
ИЙКЛ
5
МНО
6
ПРС
7
ТУФХ
8
ЦЧШЩ
9
ЬЮЯ









1
3





3
3
9
3
1
3
6
3
9
3




3
3
111
1
1
4
7
2
3
1

 -



5
2
2
2
4
3
1
1
3
1
4
1

,
8
4
5
3

5
2
2
2


2
1
7
2
3
1

.





1
АБВГ
2
ДЕЄ
3
ЖЗІ
 4
ИЙКЛ
5
МНО
6
ПРС
7
ТУФХ
8
ЦЧШЩ
9
ЬЮЯ
CMC 2







5
3
7
4
7
1
7
4
5
3
8
2
2
2





1
2
1
1
1
4
1
1
7
1
5
3




5
1
1
1
7
1
4
1


7
1
5
3
5
1
,
7
1
6
2
2
2
1
2
1
1
7
2






5
1
1
1
4
4
5
3

6
3
6
1
1
1
7
1


4
1

.




 ЩО , ДЕ, КОЛИ?


Мета: сприяти розвитку в учнів пізнавальних здібностей та інтересів, логічного мислення; створити умови для формування культури спілкування, мовлення.
Обладнання: картки, на яких проставлені бали від 5 до 40, які отримуватимуть учні  за правильні відповіді. Картки розкладені на столі номерами запитань униз.

Учні можуть бачити на картках лише кількість балів. Чим складніше запитання тим  більша кількість балів. Капітани команд витягають картки по черзі. На обдумування відповіді дається 1хвилина. Якщо команда не знає відповіді на запитання, то на нього відповідає інша команда, але отримує лише половину балів.

Запитання:
1.     Це слово прийшло до нас із польської мови. Утворено воно від латинського слова «булла» - шар, кругла печатка. Потім це слово почало означати круглий хліб і в цьому значенні ввійшло в нашу мову.
( Булка )
2.     Це слово утворене від німецького  слова «ґлас» - скло.
( Глазур )
3.     Це слово родом із французької мови, воно означає солодку їжу. Використовується при приготуванні здоби.
( Крем )
4.     Мистецтво приготування їжі. Пішло це слово з латинської мови й означає «кухонний». У свою чергу це слово похідне від слова «кулина» - кухня.
( Кулінарія )
5.     Виріб випечений із тіста, зазвичай із начинкою. Колись це слово означало «святковий хліб».
( Пиріг )
6.     Їх назва походить із грецької мови. Це їжа з борошна, приготовлена на маслі.
( Млинці )
7.     Хто започаткував в»язання на спицях : чоловіки чи жінки?
( Чоловіки )
8.     Винахідником цього предмета був на початку ХV ст.. паризький робітник – дротовик Тупанжу. Як і будь – яка інша новинка, це предмет цінувався дуже дорого. Його найближча родичка – звичайна булавка – цінувалася також дуже дорого й принесла своєму винахіднику колосальну суму – 3 млн доларів. Виготовляється цей предмет за номерами.
( Голка )
9.     Як елемент костюма він з»явився досить пізно. Ні в древніх греків, ні в римлян його не було. В Європі в другій половині ХVІ ст. цей елемент костюма став найважливішим. Виготовлення його приписують одній знатній дамі, яка таким чином ховала свій фізичний недолік. В Європі цей елемент нерідко коштував дорожче ніж сам костюм.
( Комір )
10.                    Цей вид одягу походить від комзола, який носили поверх сорочки. У ХVІІ ст. він ще мав рукави, потім їх не стало. У ХVІІІ ст..  він став коротким і практично не виходив з моди. Його почали носити не тільки чоловіки, а й жінки.
( Жилет )
11.                    У 1890 р американський фабрикант Леві Страус завіз у Штати брезент для палаток. Але через дефіцит зручного чоловічого одягу з цього брезенту почали шити вбрання. Упродовж століть одяг із цього матеріалу був винятково робочим. Наша мода звернула на цей одяг увагу в 50 – 60 – х роках минулого століття. Зараз це одяг століття.
( Джинси )
12.                    Цей вид одягу має свою довгу історію. Вважають, що він був відомий ще в Стародавньому Римі, коли його використовували в ролі шийної хустинки, а не як прикрасу костюма. А з ХVІІ ст. ця річ не виходить із моди, особливо в чоловічих костюмах.
( Краватка )
13.                    Це головний убір, який має багатовікову історію. Він був модним ще в  ХV ст. Це шапочка кардиналів, священників. Її робили з повсті, шерсті, атласу, бархату. Носили і жінки, і чоловіки. Крім того, це головний убір деяких армійських підрозділів.
( Берет )
14.                    Тропічні фрукти, які дали назву багатьом видам одягу, який нагадував їхню форму. Цей одяг з»явився на початку 70 – х років минулого століття.
( Банани )
15.                    Один із видів ужиткового мистецтва, який полягає в зображенні на тканині спеціально підібраними й правильно розміщеними швами окремих стібків, декоративних узорів, фрагментів і цілих картин.
( Вишивання )
16.                    Чому в давнину в Україні дівчата носили стрічки різної довжини? Від чого залежала довжина стрічки?
( Стрічка мала бути дещо довшою за косу )
17.                    Назвіть батьківщину кавуна.
(Африка )
18.                    «У гарній сукні і мавпа гарна». Якому народу належить ця приказка?
( Японському )
19.                    Назвіть батьківщину картоплі.
( Америка )
20.                    Назвіть батьківщину огірків.
( Індія )
21.                    Назвіть батьківщину гарбуза.
( Америка )
22.                    Із яких вихідних продуктів виробляють синтетичне волокно.
( Нафта, вугілля, дерево )
23.                    Цей костюм, який формою для офіціантів. Але так було не завжди. Прем»єр – міністр Великобританії Бенджамін Дизраелі, якого вважають винахідником цього одягу, менше всього думав про те що носити офіціантам. Він почав убиратися у спеціальний костюм для паління. Новинка сподобалася. Це вечірній нарядний піджак,оброблений атласом.
( Смокінг )
24.                    Слово африканського походження означає експедицію в глибину Африки на полювання в джунглях. Учасники полювання одягалися в зручний одяг, як правило захисного кольору, на якому безліч необхідних в умовах подорожі кишень, застібок, поясів. Цей одяг особливо був популярний на початку 80 – х років минулого століття.
( Сафарі )
25.                    Найімовірніше, що вони були винайдені в Стародавньому Єгипті, хоча відомі і деяким іншим народам. Легке взуття без каблуків або на дуже низьких каблуках, із поясками, які обплітають ногу.
( Босоніжки )
26.                    Штани для верхової їзди, які облягають ноги. Їх заправляють в чобітки.
( Рейтузи )
27.                    Так називається вид оздоблення, за якого на тканину, трикотаж, шкіру, замшу нашивають узор або орнамент, виготовлений з іншого матеріалу, що виділятиметься на фоні основного. Цей вид оздоблення широко використовується в дитячому одязі.
( Аплікація )
28.                    Один із мікростилів одягу спортивного характеру. Жакети в цьому стилі мають покрій кімоно, без застібок.
(Дзюдо )
29.                    Нагрудна мережана прикраса, яка знімається, нею можна доповнити блузку або сукню. Жінки запозичили цю прикрасу з чоловічого костюма ХІХ ст..
( Жабо )
30.                    Зараз нерідко так називають суцільно кроєний рукав, запозичений на початку ХХ ст. із національного японського костюма, довгого різнобарвного халата.
(Кімоно )
31.                    Його колись використовували виключно для стягування фігури та робили на китовому вусі зі шнурівкою. Але так називали і верхні жіночі кофточки в обтяжку, які носили зі спідницею, поверх неї.
( Корсет )
32.                    Ця пряжа увійшла в моду з кінця 50 – х років минулого століття. Це шерсть ангорської кози.
( Мохер )
33.                    Ми звикли використовувати це слово зі зменшувальним суфіксом і називаємо так шапочки, які одягаємо на голови маленьким дітям, щоб захистити їх від сонця. Між іншим це колись було головним убором дорослих людей.
( Панама )
34.                    Крій рукава, за якого він вшивається по косій – з – під руки до шиї. Зобов»язаний своєю назвою. І конструкцією генералові для якого був зроблений спеціально одяг, щоб можна було прикрити пошкоджене плече.
( Реглан )
35.                    В античну епоху перш ніж сісти за стіл одягали рукавички. Чому?
( Всі страви їли руками )


































Немає коментарів:

Дописати коментар